Hoe minder gas gebruiken?
Zelf je woning isoleren is een slimme manier om minder gas te gebruiken. Met goed gekozen en goed geplaatste isolatie blijft warmte beter binnen. Daardoor hoeft de verwarming minder hard te werken en daalt je gasverbruik.
Daarnaast zorgt isolatie niet alleen voor een lagere energierekening, maar ook voor meer wooncomfort. Een goed geïsoleerde woning warmt sneller op en blijft langer aangenaam. Bovendien is minder gas verbruiken ook beter voor het milieu.
Onderzoek eerst hoe je woning minder gas kan gebruiken
Voordat je begint met isoleren, is het slim om eerst te kijken hoe goed je woning nu al geïsoleerd is. Waar gaat de meeste warmte verloren? En welke delen van het huis kun je nog verbeteren?
Denk bijvoorbeeld aan het dak, de spouwmuur, de vloer en het glas. Juist op die plekken is vaak veel winst te behalen. Zie hier wat u allemaal zou kunnen isoleren.
Dak isoleren
Een woning verliest vaak veel warmte via het dak. Daarom is dakisolatie bijna altijd interessant